Kiss och sånt

Underbar natt, eller?
Gick och la mig innan min älskling som vanligt. Hade innan det gått runt och tyckt att ALLT i lägenheten luktar kiss typ. Beslutade mig för att vi måste tvätta alla filtar och allting på måndag när vi har tvättid. Det dåliga var ju att det stank piss i hela sovrummet också, men efter en stund kunde jag somna.

Sen kom älsklingen och skulle lägga sig.. seent. Så då vaknade jag ju såklart och vi kom fram till att täcket stank APA och kom på att vi ju faktiskt har ett täcke att byta med.. 
Men jag kunde inte somna för jag tänkte bara på hur äckligt det var med kiss överallt. Det luktade så starkt så förmodligen är det katten som har kissat antingen i eller under sängen när hon har råkat bli instängd i sovrummet här om dagen. Och så hade vi ju såklart en liten kissincident med Bobbie här om kvällen också.. joy. 

Hur som helst så kunde jag ju såklart inte somna om för jag få sådär extremt illamående, som gör att kortakorta stunder så växlar illamåendet med en känsla av att man nog borde äta nåt.. Och bara för att jag mådde illa började jag få flashbacks från förra julen när jag och min kära pojkvän var magsjuka precis så att vi hann bli ordentligt friska innan julafton.. Gick upp och tvingade i mig en pepparkaka. La mig och led lite till.. och till slut lyckas man ju somna såklart. 

Somnade om en stund när pojken hade åkt till jobbet.
09.12:
Blir glad över att hunden fortfarande sover som en stock - kan somna om en stund till!
Varpå katten inser att jag är vaken (fastän jag inte säger ett ord), börjar skrika, hoppa på dörren och försöka krafsa upp dörren (vilket hon ju faktiskt brukar lyckas med).
Efter en stund slutar hon mirakulöst nog!!
Och kort därefter vaknar Bobbie och vill ut och kissa... (och nu ligger han ju såklart och sover i mitt knä igen)


Men men, man ska inte fråga över spilld mjölk, eller hur är det man säger? Passar på att slänga Bobbies sönderäcklade säng som har legat på balkongen ett tag, vädrar balkongen och sovrummet, och ställer nog ut hela tvättkorgen, eller i alla fall kisstvätten på balkongen sen. Står inte uuuuut - får väl dra en vända med moppen i hela lägenheten sen också och hoppas på att all stank försvinner. 
Utöver det ska jag laga Pohlmans låda och Ris a la malta tills imorgon, försöka ta det allmänt lugnt och sen göra mig i ordning lååångsamt. 

Får be om ursäkt för klaginlägget. Men är inte meningen att sprida negativ energi. Jag är ju på rätt bra humör ändå ju faktiskt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0