Jag gillar STARKT

.. när stora bloggerskor visar att dom föregår med gott exempel genom att spendera pengar på välgörenhetsorganisationer osv. När jag var inne på Kenzas blogg nyss så hade hon skrivit om en svensk tjej (några svenska tjejer? kommer inte ihåg exakt) som ville göra något för barn i uganda och startade en organisation som gick ut på att först ge 14 (var det just den siffran?) hemlösa barn boende, mat, chans att gå i skola osv. Hon/dom hade lämnat den här organisastionen i händerna på en person, som det senare kom fram till hade torterat barnen medan svenskarna var tillbaka i Sverige. Det här ledde till att svensken/svenskarna (ja, det är jobbigt, men jag vet ju inte vad jag ska skriva.. och orkar inte gå in och kolla mer noggrannt just nu..) åkte ner och startade en ny egen organisation. Just startandet av nya organisationen bedrevs av en svensk tjej tror jag bestämt.. Hur som helst så fattar jag det som att hon i stort sett bor där nere med barnen nu och ger dom en familj, ett hem osv. Såg tex ett blogginlägg om att dom skulle bygga ut så att dom kan ha fler djur där. Allt för barnens lycka. Det är så fantastiskt att folk faktiskt gör sånt.. Visst, att det vore bäst om alla världens fattiga barn skulle behandlas som dom här 14, men 14 är ju bättre än noll, eller hur?
Sånt där gör att ens eget liv känns så meningslöst. Men det är ju grymt bra att det finns women of action sådär!
http://skitungarna2011.blogspot.com/ Här är bloggen.
https://www.facebook.com/pages/V%C3%A5ra-skitungar/129390090499437 Här är facebookgruppen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0