University day 1

Idag är ingen vanlig dag. För idag började lilla jag på universitetet. Stora grejer det. Tur att jag och Emma hade varandra för då blev vi inte sådär hemskt nervösa som man brukar kunna bli annars.. Blev faktiskt överraskad över hur pass snäll min mage var mot mig. Vi fick höra lite om hur programmets gång kommer bli och vad vi kommer göra i den första kursen, samt att vi ska på exkursion mån-ons nästa vecka. Kommer alltså få åka buss och irra runt i dom värmländska skogarna och besöka ställen som odlar ekologiska produkter, kolla in klarälven osv med dom nya klassisarna. Ska faktiskt bli riktigt kul. Jag kommer ju dock dö lite smått utan mina tre älsklingar här hemma, men det går allt ändå.
Vi fick pimpa en nolletröja också som vi måste ha på oss under hela nollningen. Kan bli riktigt kul. Alla verkade ju trevliga och så, eller ja, i alla fall dom som jag hann prata med.
Kom hem vid tre och har varit full rulle sen dess. Lekte med Bobbie både inne och ute som blev överlycklig när jag kom hem (men nu sover han som en stock i soffan efter en nomnom-måltid bestående av hundmat och leverpastej), och diskade undan vårt diskberg (som faktiskt är det första på länge). Nu tar jag en paus med top model innan jag ska fortsätta med att plocka undan grejer och lägga in kläder och sånt.. Längtar tills min älskling kommer hem. Är lite kramsugen..
Imorgon funderar jag på att ta med kamera till karlstad. Imorgon är det bara nollning. Lekar och utgång. Får se hur det turns out för mig och Emma som måste ta bussen hem senast kvart över tolv..
Anyway. Jag är glad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0