size 0 dog

Den här lilla ädelstenen. En av dom absolut käraste sakerna jag har i mitt liv. Han är väldigt dålig på att äta minsann. Det går i perioder och nu har han en inteätaperiod igen.. Förut försökte vi med fasta mattider, men han äter inte då.. Sen försökte jag med att blanda ut maten med leverpastej eller något annat roligt runt lunch och sen ge vanlig mat en gång på kvällen, men han tröttnar så fort den här lillen, och han vill liksom inte ha mat.. om det inte är vår mat. Oftast vill han bara äta typ mitt i natten.. och det går ju inte i längden..
Nu testar jag däremot ett sätt som jag inte fattar att jag inte har tänkt på förut.. har inte trott att det ska funka bara. Vi brukar leka kurragömma med godis.. men nu testade jag med mat istället.. och titt på fasen, han äter! Och har jätteroligt på samma gång. Så nu ska jag fortsätta med det här och försöka få i mitt hjärta så mycket mat som möjligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0