En oväntad befrielse

I förrgår blev jag trött på min telefon som inte fungerar som den ska. Stängde av den när jag skulle lägga mig och satte inte på den förrän vid elva, tolv någonting igår eftersom jag skulle träffa Matilda och ville vara anträffbar. Blev chockad över hur otroligt skönt det kändes att ha den avstängd. Slippa bli irriterad över sakerna som inte funkar som dom ska och slippa känna det där "tvånget" att kolla om något nytt har hänt.. "Har jag fått någon fin kärleksförklaring via sms?", "Vill någon desperat hitta på något?", skämt åsido.. ni vet nog hur jag menar. Tanken slog mig att man liksom inte behöver vara anträffbar 24/7. Jag vill det egentligen, för jag tänker att "tänk om något händer och jag inte har telefonen på och därför inte får reda på det" och får lite smått panik, men nu när jag har fått upp ögonen för att det faktiskt kan vara avslappnande att vara lite avskärmad från resten av världen så har jag liksom ändrat mig lite.. Inget jätteintressant ämne att ta upp, men kom bara att tänka på det. Det är ju så att redan för några år sen var jag väldigt lättstressad och då sa alltid Per att jag skulle lägga ifrån mig telefonen ibland och strunta i att ha med den exakt överallt osv, och titt på fasen - det hjälper ju, bättre sent än aldrig..
Hur som helst så var det så himla roligt att träffa Matilda igår. Vi har inte setts ordentligt på hur länge som helst, så igår gick vi runt, satt i en lekpark och bara pratade hur mycket som helst i nästan tre timmar.. Vi kom bland annat fram till att vi ska gå ut i helgen, med fler söta rara människor. Ska bli så roligt. Jag, som inte brukar vara så väldigt social av mig har äntligen börjat tröttas ut av att spendera större delen av dagarna själv hemma med djuren. Nu är jag för första gången på riktigt länge väldigt sugen på att gå ut på krogen och först få hit lite folk att umgås med, och jag börjar även bli sugen på att börja skolan. Det är på tiden..
Nu halvtittar jag lite på projekt runway. Dom ska designa ett plagg till sarah jessica parker.. christian som är med i den säsongen är så himla gullig. Gillar att dom flesta i serien är väldigt speciella på ett eller annat sätt och att hälften av dom manliga deltagarna blev helt till sig av att få träffa sarah jessica.. Man kan ju inte låta bli att bli sjukt sugen på att titta på Sex and the city...
Nej nu ska jag ta och göra lite nytta. Är dags att klä på sig nu. Ska ta ut lata hunden (som bara ligger och sover bredvid mig i soffan) på promenad och i samma veva posta ett brev. Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0