En dag på kolmården

Igår spenderades hela dagen på kolmården. Jag, min älskling, hans syster och hennes pojkvän åkte dit så vi var där när det öppnade klockan tio. Sen var vi där till klockan åtta på kvällen. Snacka om heldag.. Hur som helst så var det jättemysigt att gå runt och kolla på massa söta djur. Speciellt björnen som var framme och lekte med sin boll rätt länge precis när vi var där och tittade.. Så söt. Såg precis ut som en busig kisse eller vovve som buttar på bollen med tassarna och simmar efter bollen i vattnet. Just på grund av den där gulliga björnen så slutade det med att vi tog hur mycket kort på den som helst.. så vi fick gå resten av dagen och rensa bland bilderna för att minneskortet blev fullt hela tiden..
Vi åkte linbanan också. Det gick förvånansvärt bra och jag är rätt stolt över att jag åkte eftersom jag är ordentligt höjdrädd. Upptäckte efteråt att mina händer skakade, men det var väl värt att göra.. fast det var inte lika "wow" som jag hade förväntat mig och det hade ju varit mycket bättre om vi inte hamnade i samma vagn, korg, hängsak (vafasen heter det?) som en för oss okänd tant som babblade non stop och inte satt still.
När vi, efter att ha gått runt och grundligt titta på exakt allting typ och ätit mat två gånger och sånt där, kände oss klara med djurparken gick vi över till tropikariet. Där var det massa lösa små söta apor som ville klänga på allt och alla. Jag hade med mig en flaska med handsprit som stack fram ur sidofacket på min väska. Den och vår vattenflaska fick dom inte nog av.. det var jätteroligt men läskigt.. När man försökte knuffa bort dom började dom gnaga på fingrarna..
Klockan hade hunnit bli efter elva när vi kom hem. Då blev det några avsnitt Big bang theory (fortfarande bästa serien någonsin), för min del ett glas rosé och för dom andras del öl. Vi var allihop så sjukt trötta..
Slutade med att jag sov ca 11 timmar.
På tal om det, under min käre pojkväns semesterveckor så har vi vaknat kvart över tolv nästan varje dag. Det är så sjukt.. Jag har vaknat många av dagarna och tänkt att klockan nog är åtta eller nåt.. men nej, 12.13.. eller liknande.. Idag vaknade vi dock en kvart för tidigt.. vi har rubbat vår dygnsrytm nu när vi har gått upp i tid då och då.. Just wanted you to know.. eller nåt.
Nu kommer lite kolmårdenbilder. Mest på björnen som sagt. Och jag har kommit fram till att jag ska sälja min systemkamera. Jag tycker bara att den är så jäkla jobbig.. Ska köpa nån ny, icke systemkamera som är bättre att ta djurbilder med.. eftersom jag har kommit fram till att det nästan bara är det jag använder kameran till.. Med andra ord är det inte så bra kvalité på bilderna jag lägger upp..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0