Det är ju bara ord.. eller?

Jag sitter och lyssnar igenom adepts nya album ordentligt... och med det menar jag att jag läser låttexterna medan jag lyssnar. Annars fattar man ju liksom aldrig vad det handlar om när dom skriker... Att texten kan göra sån fruktansvärd skillnad. Har bara lyssnat igenom en låt än, och när jag lyssnade på den första gången så tyckte jag, som alltid första gången, att det lät bra, men att det mest bara var massa skrik. Sen när jag läste texten så blev det ju liksom mer än bara skrik. Det blev skrik som betydde nåt. Och då fick jag den där känslan som är så jobbig. Känslan av att jag också vill kunna göra så. Beröra någon med ord. Det är därför jag så grymt gärna vill skriva en bok någon gång, bara för att, så att någon enda människa i världen kanske kan beröras av mina ord.
Men vad ska jag skriva om?
Tills dess att jag vet får pennan ligga (eller fingrarna vila från tangentbordet) och jag får nöja mig med att bli hänförd av alla andras vackra skapelser.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0